Vragen? Bel ons op 015 273 0575 of Whatsapp 06 306 607 60
Elektrische Bedrijfsauto Geelhoed

Geelhoed gaat elektrisch rijden!

Geelhoed heeft het afgelopen jaar de mogelijkheden van duurzame energie onderzocht. Sinds januari rijdt de eerste medewerker in een volledig elektrische auto van de zaak. En binnenkort is ook de eerste laadpaal een feit. Daarnaast zullen we dit jaar zonnepanelen gaan installeren. Een fors deel van de perswerkzaamheden kunnen we dan duurzamer en meer milieuverantwoord uitvoeren. In een volgende nieuwsbrief meer over de “groene pers”. U ziet, Geelhoed is ook op het gebied van energie bezig met de toekomst……

Om u een indruk te geven vertelt Mark over zijn ervaringen met de elektrische auto.

Waarom leek het jou interessant om elektrisch te gaan rijden?
“De golf is een mooie degelijke auto en daarnaast, moet ik eerlijk toegeven, is de lagere bijtelling één van de redenen. De actieradius is 200 kilometer, voor woon-werkverkeer prima te doen. Hopelijk heeft de nieuwe vol elektrische Volkswagen een actieradius van 400+ kilometer, dat zou natuurlijk net iets fijner zijn.”

Hoe bevalt het elektrisch rijden?
“De auto rijdt uitstekend, zoals je kunt verwachten van een Volkswagen. Voor een elektrische auto vind ik hem wel wat traag. Als ik een minpuntje moet noemen, is dat het denk ik. Het opladen gaat prima. Thuis heb ik een laadpaal via de gemeente aangevraagd en deze is keurig netjes bij mij voor de deur geplaatst. Aan de zaak duurt de realisatie van de laadpaal wat langer, maar die is nu in bestelling en wordt binnenkort geïnstalleerd.”

 Vind je dat er nog andere nadelen zijn aan elektrisch rijden?
“De minpuntjes van elektrisch rijden zijn de laadtijd en actieradius. Je moet om de 200 kilometer opladen. Dit kan soms wat “laadstress” met zich meebrengen.😉 Ik raad aan dit goed af te wegen, voor je besluit een elektrische auto te kopen.”

 En wat betreft het milieu?
“Ik heb me persoonlijk niet zo verdiept in de gevolgen voor het milieu. Qua verbruik is de auto ongetwijfeld een stuk milieuvriendelijker dan de auto’s op fossiele brandstof. Als je kijkt naar zaken als de productie van het accupakket, durf ik eigenlijk niet te zeggen hoe de vergelijking uitvalt.”

Elektrische bedrijfswagen Elektrische auto